Tjatja bloggen!

Vad har hänt för skojigt idag då? Ja, inte så mycket faktiskt.

Jag har åkt lite skridskor (men dessvärre utomhus på bandybanan - snötäckt och lite sliten is, ganska kallt också så ingen riktig höjdare), och sen när jag kom hem frös jag en del. Det var kallt trots att jag var inomhus, så jag kröp ner under ett täcke och stannade hemma under kvällen istället för att testa hangaren med stort H. Kan ju kanske gå dit imorgon. Faktum är att det var så kallt ute att jag inte ens ville gå iväg och köpa en burgare. Och så har internet kraschat - igen. Bahnhof var nerringda, men nu fungerar det igen iallafall. Tidigare under dagen låg det nere - mycket opraktiskt. Det är inget fel på själva anslutningen till nätverket - isåfall skulle jag inte komma ut på Xbox Live heller. Det brukar oftast handla om att någon vänder ut och in på routern i hyreshuset. istället för att förgrena ut bredbandet till alla lägenheter så får vi ett eget litet LAN (Local Area Network - Lokalt nätverk) mellan våra datorer. Det är iallafall det vanligaste problemet, och händer alltför ofta. Xbox 360 fungerar dock som vanligt när detta brukar hända, en bra "felsökning".

Under kvällen har jag även sett filmen Ett öga rött, som inte var så bra tyckte jag. Det är en komedi och handlar om en ung invandrarkille som vill förhindra att hans pappa överger sina gamla vanor och seder för att passa in i Sverige. Tankesultanen, som grabben kallar sig, vill istället stoppa konspirationen Integrationspolitik som försöker få alla blattar att överge sina gamla vanor och bli svennar. Filmen är rolig ibland och prickar in en del bra iaktagelser ibland - men engagerar inte riktigt och så kul blir den inte. Vingar av Glas, Det nya landet eller Zozo (sistnämnda har jag ej sett) känns som mer intressanta filmer på temat, även om de inte riktigt är i samma genre. Eller man kanske skulle se om gamla Jalla Jalla rent utav? Fast Ett öga rött var ändå helt okej.

Nä, och så har jag käkat pizza också. Den smakade som den skulle!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0