Sitter här och försöker hålla fingrarna i styr...

De vandrar snabbt och lätt över tangentbordet. Det är bra. Det håller dem borta från musen...

För jag har svårt att låta bli att surfa in och spontanköpa en ny mobiltelefon.

Det är sidan nymobil.se som har en del intressanta kampanjer med ruggigt billiga erbjudanden, och jag har fastnat lite för Sony Ericssons W980i. Det är en modell som kom ut förra hösten och med undantag för W995 är det den vassaste Walkmanmobilen som SE har släppt lös (nu räknar jag inte in Aino som Walkmanmobil), med fantastiskt fina utlåtanden till höger och vänster för sitt ljud. Visst, jämfört med W995 saknar den en riktigt stor skärm och kameran är några snäpp efter, men W980 är ändå bland det bästa som kommit från Sony Ericssons samarbete. Enda lilla haken med telefonen är väl att man inte kan köpa till extra kort när mobilens inbyggda 8GB tagit slut - finns ingen ingång att stoppa in kort i. Men med 8 GB kommer man långt. Det blir ganska många låtar.

Annars känns det som att det enda som hindrar mig är faktumet att den sena timmen inte lämpar sig för spontanköp - för annars är 149 kr (JA, man får ringa för hela summan) för mobilen med en bindningstid på 12 månader klart mycket billigare än någon annanstans. Tre brukar t.ex. ta 149 kr i 24 månader för sina mobiler - och då är det knappast modeller i klass med W980i som man får med på köpet heller. 

Nej, www.nymobil.se har ett riktigt schysst erbjudande här. . . Får se hur jag gör...Annars har de även W995 för samma pris men med förhöjd månadsavgift 100 kr per månad, alltså 1200 kr extra totalt. Också en bra deal, om man är villig att lägga lite mer pengar vill säga. För mig lutar det åt W980...Snygg är den också (som ni kan se om ni går in på länken några rader nedanför där bilder finns), med upplysta knappar och Clamshell-modell. GSMarena (stor sajt som testar många mobiler) höjde modellen till skyarna, och det enda som var riktigt negativt enligt dem (med betoning på "var" då...) var prislappen.  http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_w980-review-250p8.php

Men det blir inget köp. Inte just nu iallafall. Inte kvart över två på natten. (imorgon däremot...) Vad gör jag vaken vid den här sena timmen?! Äh, jag är ju ledig! Snart blir det andra makaroner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0