September kom med lite förändring, hej på dig September

Eftersom jag bloggar så sällan att det typ blir en gång i månaden så tänkte jag att det kanske vore lite passande att skriva lite om just den månad vi nu befinner oss i. Eller, så föll det sig helt enkelt så att jag kommenterade någon annans blogg och kommentaren blev tillräckligt lång och bra för att den skulle få hamna här. Så var det nog. Hursomhelst:

September, där är vi nu. Och ungefär mitt i den. Det förvånar mig lite hur varmt det har varit de senaste dagarna, runt 20 grader. Det är ju nästan bättre än många sommardagar. På kvällen blir det ju kallt och det är inte ljust lika länge heller, men det är rätt skönt såhär i början av hösten ändå innan löven faller ner och allt det där andra...Just nu, i början av september så är det en bra tid att leva på.

September all over Again...

(det här är en lågbudgetblogg och bloggaren, jag alltså, har varken tid att lära sig eller kompetens nog för att inbädda ett youtubeklipp, så nu klickar du på länken. Det här är bloggvärldens motsvarighet till VHS, lite primitivt, men det är så personligt så! ;) )

http://www.youtube.com/watch?v=ILnBIpUWGy4

 De flesta (inte alla men nästan) är pigga efter sommaren och utvilade. Och allt börjar om igen, och man kan njuta av det. Sedan blir det mörkt och lite tråkigt, man blir tröttare av vardagens bestyr och det blir mindre folk ute på gatorna när det blir kallare och kallare. Så just nu är det bra tider. För många är det ju förändringens tider också, om de börjar nytt jobb eller ny skola eller nått. Dagens datum däremot...Känns ju inte alltför kul om man blickar bakåt i tiden 6 eller 8 år. Men idag är 11 September en lugn dag. Och det är väl för skönt...?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0