Kanye West dissar Taylor Swift på MTV Video Music Awards 2009

Detta händer för några dagar sedan men jag läste precis om det, så jag bloggar om det nu.

http://www.phillyd.tv/2009/09/13/kanye-west-disrespects/


http://www.youtube.com/watch?v=pUHPq20Pkgk

På Youtube är det svårt att hitta ett klipp på detta, men på länkarna ovan ser man vad som hände. Taylor Swift har precis fått ta emot ett pris för "Best female Video" på VMA 2009 när Kanye West störtar in på scenen och stjäl rampljuset, snor mikrofonen och säger att Beyonces video var en av de bästa någonsin och att hon borde ha vunnit. Taylor Swift blir nog lite chockad. Men hon var så duktig och tog sig samman och uppträdde senare under Showen. Proffsigt. Jag gillar henne ännu mer nu än innan!

http://www.youtube.com/watch?v=eiMk2GfkRds&feature=related

Taylor Swifts framförande av "You belong with me ^^

I slutet av VMA fick Beyonce ett annat pris och då sa hon åt Taylor Swift att komma ut på scenen igen för att få motta hyllningar utan en sur Kanye som hoppar fram från ingenstans...

Sedan denna incident inträffade har Kanye varit med på tv (hos Jay Leno) och bett om ursäkt, men Taylor Swift säger i en intervju i ett annat tvprogram (the View) att hon inte fått någon ursäkt från honom.

Om detta är en PR-trick så är det riktigt smart uttänkt. Kanye West är rappare och tjänar på den image han visat, medan Taylor Swift är söt Pop-countryprinsessa som folk redan tycker är liten och söt, vem tycker inte lite synd om henne nu? Båda artisterna har fått vara med på tv i intervjuer efter händelsen. Om detta är ett planerat PR-stunt, då blir jag besviken. Inte på Kanye West, för honom hade jag förväntat mig något liknande ifrån, men på Taylor Swift. Men hon är för söt och oskyldig för att kunna planera något sådant här. Det går helt emot hela hennes personlighet. Hon skulle inte smida sådana planer. Och hon ser riktigt chockad ut också. Sen tror jag inte att lite extra PR och tvintervjuer är tillräckligt bra betalning för att låta Kanye få förstöra hennes stora ögonblick och hennes första stora MTV-pris. Men det kan ju å andra sidan vara något som några sluga skivbolagsdirektörer (som representerar de båda artisterna) har kokat ihop, på Swifts bekostnad. Nåja, nog med konspirationsteorier nu. Jag har svårt att ogilla Taylor Swift, oavsett någon komplott eller ej. Sötare pop/countrytjej finns nog knappt. Hon sjunger bra också. Hennes musik är inte mycket mer än glad och trallvänlig men det räcker när hon har en bra röst och hon gör det hon gör väldigt bra.

Kommentarer
Postat av: kim

Hej! Kommentaren jag publicerade hade jag inte fått i något mejl utan var en kommentar jag fått i bloggen som ALLA kan se. Med risk för att låta som en dryg feministisk brud som hatar killar vill jag ändå påpeka att du är kille, vi (jag, hon) är tjejer. Självklart kan killar råka ut för tjejer som utsätter dem för psykisk misshandel men det är betydligt vanligare bland killar av olika orsaker. Tyvärr är faktiskt de saker hon nämner ofta en början till ett sjukligt beteende. Nu säger jag inte att killen är ett svartsjukt svin som till slut låser in henne men man bör vara på sin vakt om killen efter två månader säger; "Jag vill inte att du går ut med tjejkompisarna." När en person försöker stjäla ens frihet är det dags att höja på ögonbrynet och hellre för tidigt än för sent. Jag har själv en tjejkompis som råkade ut för en sån kille. Han var överbeskyddande och lite för svartsjuk det första året. Men sen fick hon inte klä sig som hon ville, fick inte träffa kompisar, prata med killkompisar och till slut fick hon knappt gå ut. Tro nu inte att jag för en sekund tyckte synd om henne, hon valde själv att stanna, hon gjorde sig själv till offer. Men i det här fallet ansåg jag det viktigt att betona för tjejen att "det kan sluta illa." Självklart ska hon ta upp det med honom, se hur han reagerar och känna pulsen på det hela men jag skulle som sagt dra redan när han ansåg sig bestämma över om jag skulle gå ut eller inte. Jag tror inte alla killar är idioter, tvärtom, jag känner en hel bunt underbara grabbar som aldrig skulle ställa sig i vägen för en flickvän. Oj, det här blev jättelångt och smått komplicerad men där fick du iaf min syn på det hela :)

2009-10-24 @ 22:29:01
URL: http://modeflickan.se/I'masuccess

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0